Szkolne Koło Turystyczne

Prezes: Szymon Skuza 2E

V-ce Prezes: Dominika Bielecka 3D

Skarbniczki: Wiktoria Kopacz i Karolina Cedro 1B

Jesienny rajd 2023 zobacz!

Wszystkich, którzy lubią wycieczki i piesze wędrówki, poznawanie ludzi i miejsc oraz związanych z nimi historii, którzy lubią przygody i aktywne spędzanie wolnego czasu zapraszamy do Szkolnego Koła Turystycznego. Jesteśmy grupą, która lubi spędzać czas  ze sobą i poznawać miejsca, które często położone są poza najpopularniejszymi szlakami. Jeśli lubisz góry, wędrówki z plecakiem i nieoczywistą przygodę to koło jest zdecydowanie miejscem dla ciebie. Zapraszamy wszystkich chętnych. W ramach działalności koła nie ma spotkań cyklicznych. Chętni na konkretne działania, a więc rajdy weekendowe, wycieczki wielodniowe, zdobywanie „Korony Gór Polskich”, spotkania z ciekawymi ludźmi mogą się zgłaszać do opiekunów i zarządu. Udział w nich będzie z pewnością źródłem niezapomnianych chwil.

Koło powstało w 2001 roku z inicjatywy uczniów i nauczycieli ówczesnej „Sawickiej” Opiekunami wówczas byli: profesorowie: Bogusława Marczewska,  Magdalena Rolska i Michał Ćwierz. W późniejszym okresie dołączyła do nas prof. Agnieszka Zielińska. Udało się nam odbyć wiele rajdów i wycieczek zarówno w regionie świętokrzyskim jak i poza nim. Szczególne znaczenie mają dla nas jesienne wycieczki w Bieszczady i Tatry oraz zimowe wyjścia w Góry Świętokrzyskie.  Organizujemy rajdy integracyjne dla uczniów klas pierwszych, bierzemy udział w spotkaniach z podróżnikami oraz akcjach charytatywnych.

Tak zaczęła się nasza przygoda… Założyliśmy buty kierując je prosto na szlak. Było nas wielu – ciekawych i spragnionych przygody !

21.10.2022 – 22.10.2022 Jesienny Rajd w Góry świętokrzyskie. Wśród nas była między innymi Weronika, która swym czarodziejskim piórem tworzyła kronikę rajdu.

O trasie napisała tak:

„W piątek ruszyliśmy w trasę w Góry Świętokrzyskie – było wspaniale!!! Mogliśmy poznać nowe osoby z naszej szkoły i zobaczyć piękne widoki z naszych gór. Rozpoczęliśmy nasz rajd w Hucie Szklanej idąc czerwonym szlakiem przez Świętokrzyski Park Narodowy, podziwialiśmy piękne krajobrazy. Wzdłuż czerwonego szlaku byliśmy w stanie ujrzeć pola truskawek oraz borówek w Bielinach. Następnie dotarliśmy do Kakonina gdzie mogliśmy skosztować wyśmienitych lodów regionalnych. Po wypoczynku obraliśmy kierunek – Łysica 612 m n.p.m. mijając miejsce znalezienia magicznego kija, przełęcz św. Mikołaja oraz skałę Agaty. Kiedy schodziliśmy ze wzniesienia widzieliśmy piękny zachód słońca :)). Wieczorną porą rozpaliliśmy ognisko, jedliśmy kiełbaski i śpiewaliśmy piosenki….. no i były tęż hulanki i swawole. Drugiego dnia po śniadaniu wyruszyliśmy dalej Przełęcz Krajeńska – Wymyślona – Radostowa aż do Ameliówki. Na początku trasa zdawała się łagodna dopóki nie dotarliśmy do zbocza Dąbrówki, gdzie zbocze było strome, ale na szczęście wszyscy dali radę wejść. Potem idąc już prostą drogą do Diabelskiego Kamienia widzieliśmy piękne widoki na góry z cudownie kolorową jesienią. Nasza podróż skończyła się w Masłowie gdzie musieliśmy się niestety rozstać z cudowną grupą jaką stworzyliśmy”.

Popatrzcie sami 🙂

Ognisko – obowiązkowo z kiełbaskami i śpiewem.
Przed snem legendy i bajania …
Diabelski Kamień
Przełom Lubrzanki

Dawaliśmy radę w najcięższych chwilach 😉

Następnym razem zabieraj plecak, zakładaj buty i wędruj razem z nami!!!

A gdyby ktoś chciał podejrzeć i podążać naszą trasą – czerwonym szlakiem – to poniżej fragment mapy naszego regionu 🙂