Jesienny Rajd w Bieszczady

A zatem słowo stało się ciałem :). W dniu 17.10.2023 Założyliśmy buty trekkingowe i ruszyliśmy szlakami pięknych, kolorowych Bieszczad.

W drodze do Ustrzyk Górnych zatrzymaliśmy się by poznać kulturę Bojków i Łemków w Sanoku

Lekcja historii i kultury w każdym zakątku Muzeum Budownictwa Ludowego była okazją do powrotu w przeszłość. Poznaliśmy architekturę galicyjskiego rynku, tradycje kulturowe Łemków czy przykłady sztuki cerkiewnej.

Zajrzeliśmy do starej chaty …..

Słuchaliśmy o tradycji wyrobu różnych potraw …..

Następnego dnia przyszedł czas rozłożenia mapy i wejście na szlak. Połonina Wetlińska rozłożyła przed nami swoje ramiona. Rdzawy kolor traw i promienie słońca przeprowadziły nas przez pierwsze szczyty Bieszczad

Trzymajcie się dziewczyny ….. uwaga na spełzywanie 😉
Niektórzy musieli się maskować , bo wilki szły krok w krok za nami 🙂
Kubuś Puchatek czekał na nas w schronisku z gorącą herbatą.
Teraz obliczymy w jakim czasie przeszliśmy ok 9 km 🙂

Najważniejsze, że każdy dał radę! Jesteśmy dumni z naszych piechurów!! Brawo Wy!!!

Kolejny dzień nas nie rozpieszczał. Góry pokazały swoje zmienne oblicze. Cel był ambitny- zdobyć Tarnicę. Zatem wyruszyliśmy szlakiem : Rozsypaniec – Halicz – Krzemień – Bukowe Berdo. Wiatr i smugi deszczu pchały do przodu ale błocisty szlak nie pozwalał na zbyt wiele.

Nie dali się zdmuchnąć!!!

Tarnica zdobyta 🙂

Chcieć to móc! 1346 m n.p.m. zdobyte. Tylko gdzie widok na dziewicze jesienne Bieszczady? Zastanawia się Kamil i Andrzej 😉

Trzeci dzień naszej wyprawy znowu się rozchmurzył. Zwiedziliśmy Ciśniańsko – Wetliński Parka Krajobrazowy idąc trasą do Łopienki – nieistniejącej wsi, wysiedlonej w latach 1946-1947 – wpisanej do rejestru zabytków jako relikt wsi.

Teraz już wiemy jak powstaje węgiel drzewny.

W Polańczyku gondola nad Jeziorem Solińskim jeszcze raz pozwoliła zachwycić się pięknem Bieszczad

I tak zakończyła się nasza przygoda w Bieszczadach ale nie mówimy jeszcze KONIEC 🙂 . Już wkrótce znowu zakładamy byty i ruszamy dalej :).